بهاران خجسته باد!

دیروز دم ظهر وقتی به سمت ماشین می رفتم دقیقا وسط کوچه باد بهاری امسال را حس کردم کمی گرم که روح دارد و دلت می خواهد لباس کم کنی و بگذاری نوازشت کند. دیروز صبح اولین جوانه های سبز روشن را بر شاخه های درختان گوشه خیابان دیدم... همین برای بی تابی من کفایت می کند.. فصل های این خطه یک ماه از فصل های تقویم شمسی جلوترند. بهار از اسفند است تا اوایل خرداد. چند روزی به بهار ما نمانده.

همیشه این موقع ها هوائی می شوم و خیالباف.... به خودم می گویم امسال باید بیشتر از همیشه بروی ساحل. بیشتر از همیشه کفش هایت را در آوری و پاچه های شلوار را بالا بزنی و روی شنها راه بروی دقیقا جایی که موج ها به ساحل می رسند. بگذاری موج ها برسند به پاهایت و دوباره برگردند حتی اگر زیر پایت را خالی هم کردند، مهم نیست تو قدم بعدی را بر میداری ... صبح ها خلوت تر است باید صبح ها بروی.

امسال باید بیشتر از همیشه مرخصی بگیری و بروی خانه پدری. هوایش بهار دیوانه کننده است و به پدر پیشنهاد بیرون رفتن بدهی و پدر که همیشه پایه است. مثل آن سالها که گفتی فاصله دو ایستگاه قطار را از لابلای جنگلها و از داخل تونل ها پیاده برویم و او پذیرفت هر چند مادرم تا آخرین لحظه هر کار که به نظرش رسید کرد که نرویم ...

امسال باید بیشتر از همیشه کوله به دوش بگیری و بزنی به کوههای جنگلی آنقدر که نفست بگیرد از بوی جنگل و خزه و خاک. بعد که خسته شدی کوله را بگذاری کنارت یک جرعه از بطری آب بنوشی و دراز بکشی رو به آسمان و زمان بایستد.

امسال باید بیشتر از همیشه گل بکاری و گلدان بخری ... گلهای گلدار و رنگارنگ و هر جا می روی گلی که خودت کاشته ای هدیه ببری.

امسال باید بیشتر از همیشه بشنوی که "چرا تو همه فکر و خیالت بیرون رفتن است؟ مثلا یک هفته پیش فلان جا بودیم."

امسال حتما یادت باشد بهار کوهستان را از دست ندهی. آن دشت های بابونه و گل گاوزبان و آویشن. این بار بیشتر از پارسال که تنها یک عصر آنجا بودی و حسرت زده برگشتی.

امسال باید با آدم های تازه آشنا شوی آدم هایی که خیلی شبیه خودت نباشند. خدا را چه دیدی شاید دوستی های جدید در راه باشد.

امسال باید جاهای جدید را کشف کنی در سفر یا همین اطراف یا حتی در شهر خودت.

امسال بیشتر از همیشه کتاب بخوان کتابهایی که تا به حال به فکر خواندنشان نبودی و بیشتر از هر سال فیلم ببین و خودت را پرت کن در دنیای دیگران.

امسال باید غذاهای جدید بپزی و طعم های جدید را مزه مزه کنی.

امسال باید به دنبال تجربه های تازه باشی نمی دانم چه؟ فقط آماده باش و منتظر و جان عزیزت اینقدر بی حال و کسل و بی حوصله نباش که اگر نباشی به لطف خدا می شود هر آنچه می خواهی.


 

چند عکس دیگر از سفر اردیبهشت امسال در  

 

از روستایی که بودیم بالاتر آمدیم و روی تپه ای مشرف به آن که پر از گلهای آبی ( فکر کنم گل فراموشم نکن باشد ) بود نشستیم.

این هم از نمای دیگرش

نظرات 6 + ارسال نظر
بهار شیراز سه‌شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 12:53 http://mahbobam46.blogfa.com/

با این توصیفت باید جنوبی باشی که بهار از زمستان شروع میشه ... درست میگم ؟؟
عاشق نگاهت به دنیا هستم ، نگاهی مهربان و قدر دان ...

نه عزیزم دقیقا بر عکس! جنوبی ها که کل زمستونشون بهاره
ممنونم از لطفت

عاطی پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 08:16

مثله همیشه چه حس شیرین و لطیفی تو حرفات هست... چه دشتهای پر گلی.... واقعا چرا من تاحالا تو این فصل نرفتم تا این دشتهای نازو ببینم

امسال حتما برنامه بریزید برید هوای سبک و خنک و آفتابی که هنوز خیلی تند و تیز نشده با اون دشت گلها بی نظیره ... ما دو باری کوههای طرفهای شمارو رفتیم یکبار که مأموریت بود که عکس هاشم بهت نشون داده بودم... تازه یک گلهای بنفشی اون سمت در میاد که اینجایی که ما رفتیم نبود.

عاطی پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 08:17

وای خدا هر کدومش یه رنگن.. چقد نازن

یه پیچ و رد می کردیم می دیدیم یک دشت گل دیگه .... انقدر تو راه ایستادیم که فقط تو روستای مقصد سه چهار ساعت بیشتر نموندیم

عاطی شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 10:21

آره امسال دیگه حتماً باید برم... چقد خوب میشه که باهم بریم

خیلییییییی خوب میشه

الف.م یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 14:45 http://dahe40.blogfa.com

مرسی برای عکسهای زیبا
چه تصمیم های خوبی برای سال جدید گرفتی
امیدوارم همه اش محقق بشه. همون جایی که تو ازش نوشتی، طبیعتش و جنگل های بکر اون بدجوری دل منو برده . آرزوم اینه که یه آلونکی اونجا داشته باشم و تعطیلات طی سال و جند ماه تابستون رو با بچه هام اونجا بگذرونم.

امیدوارم آرزوی تو هم همین امسال بر آورده بشه. واقعا دیگه این مسافت با جاده هایی که عریض شدند اونقدر نیست که نتونید.

روی ماه خداوند را ببوس چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 12:23 http://saraab2012.blogfa.com

درود بر دوست جان...
دعوتید به بازگشتی دوباره ... :)

حتما ... خوش اومدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد